פרטי יצירת קשר

גב’ פרגא
מנהלת אגף מערכות מידע

אגף המחשוב ומערכות המידע בעירייה הינו גוף האחראי על כלל מערכות המחשוב בארגון בהיבט של חומרה, מערכות תוכנה, תקשורת, טכנולוגית מידע, אבטחת מידע, תמיכת משתמשים והדרכות.
באגף מערכות מידע קיימת מחלקת תמיכה המטפלת בתחזוקה שוטפת, תחזוקה מונעת לרשת המחשוב, הטמעת יישומים, רכש של ציוד מחשוב ותקשורת, טיפול במערכת הטלפוניה וקווי הנתונים ועוד.

בנוסף, עוסק האגף במתן פתרונות וייעוץ מסייע לכל אגפי ומחלקות בנושאים הרלוונטיים, מתוך ראייה מערכתית, יצירתיות וחדשנות. שימת לב רבה ניתנת בשנים האחרונות לשימוש הנכון במידע, ניהולו וניתוחו בכלים מתקדמים במטרה להוביל את הארגון במסלול של קבלת החלטות מבוססות נתונים.

מרבית הפעילות של העירייה מתבצעת בהסתמך על כלים טכנולוגיים, והאגף מעורב בכל תחומי הפעילות ובמרבית הפרויקטים, ותומך בהם.

אבטחת מידע:

בעקבות הרפורמה שנכנסה לתוקף במאי 2018 ומייסודן של תקנות אבטחת  ידע חדשות, מתבצעת פעילות מוגברת בתחום האבטחה כדי למצוא את הנקודות החלשות, לחזקן, ולשפר את ההגנה על מידע רגיש של התושב הנמצא בידי העירייה.

פרויקטים לדוגמא:

  • הובלה של פרויקט "אשראי העיר" – השינוי באופן הכניסה לאירועים מכרטיסים מודפסים, לכרטיס דיגיטלי, אפשר להגמיש את מועדי הרישום, שכן אין צורך יותר לסגור את המערכת ולהדפיס כרטיסים, לפשט ולהוזיל את המערך, שכן אין צורך יותר במשלוח כרטיסים בדואר ופתח אפשרות למגוון של פתרונות.
  • הכנסת תוכנה לניהול פרוייקטים הנדסיים המנוהלים בחברה הכלכלית.
  • ליווי מיזם "תווי מזון" תוך פיתוח כלים ייחודיים להגשת הרשימות למשרד הפנים, באופן שהציב את מודיעין עילית בראש רשימת מקבלי התווים מבחינת מהירות ההגשה ודיוק הרשימות, וצוין לשבח על ידי משרד הפנים.
  • שדרוג מערכת ה GIS (מערכת מידע גיאוגרפית) של העירייה (פרויקט בשיתוף עם אגף ההנדסה) והפיכתו לכלי עדכני, שימושי ויעיל, המאפשר עדכונים שוטפים והפקת מידע מהירה כבסיס לקבלת החלטות על סמך נתונים.
  • הקמת פורטל ארגוני פנימי לעובדי הרשות על מנת לייצר מאגר ידע משותף, לייעל ולשפר תהליכים ארגוניים, ליצור חיבור בין העובדים ובשורה התחתונה – לייעל את עבודתם של עובדי הרשות.
  • הובלת פרויקט סריקת ארכיונים :
    • במחלקת הנדסה נסרקו התיקים הפיזיים כדי לאפשר גישה ממוחשבת וקלה לתיקי הבנייה, לפנות מקום פיזי ולהעלות את רמת הבטיחות של החומר.
    • סריקת תיקים של אגפים נוספים: רווחה, משאבי אנוש ולשכת ראש העיר.
  • סיוע וליווי של תהליך הקמת המערכת המאפשרת הגשת בקשות להנחה בארנונה באופן מקוון.
  • החלפת תוכנת ניהול הפניות בעירייה לתוכנה מתקדמת המאפשר ניהול טוב יותר של פניות התושבים.